Carian di Pancapersada

Yang Sudi Singgah

Saturday, October 9, 2010

Jamuan Universiti Yarmouk, Jordan

JamuanTurut kelihatan Timbalan Yang Dipertua Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang YDH Orang Kaya Indera Pahlawan Dato’ Sri Wan Hj. Abdul Wahid bin Hj. Wan Hassan (kiri sekali, memegang kamera)

Sempena meraikan kehadiran dan kunjungan YAB Menteri Besar Pahang serta ahli-ahli rombongan ke Universiti Yarmouk, satu majlis jamuan berkonsepkan budaya tempatan telah diadakan. selain juadah yang begitu menyelerakan, para tetamu juga telah dihiburkan dengan persembahan kebudayaan dan warisan tradisional masyarakat Arab Jordan.

Menurut Presiden Univerisiti Yarmouk, Prof. Dr. Sultan T. Abu Orabi al-Adwan; majlis ini sebagai satu cerminan rapatnya hubungan persaudaraan antara kedua buah negara apatah lagi universiti ini menjadi tuan rumah kepada lebih kurang 400 orang mahasiswa mahasiswi anak-anak Malaysia.

Sementara itu, YAB Menteri Besar Pahang pula menyatakan kekaguman dan penghargaan kepada Universiti Yarmouk atas kesudian menganjurkan jamuan yang sangat istimewa ini. Beliau ternyata amat tertarik dengan persembahan kebudayaan dan tradsional masyarakat Arab Jordan yang begitu unik.

nyanyian

tarian

No comments:

Post a Comment