Carian di Pancapersada

Yang Sudi Singgah

Friday, August 12, 2011

KDYTM Tengku Puan Gering

GeringYang Mulia Tengku Amir Nasser Ibrahim menemani bonda di Wad DiRaja, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan

KDYTM Tengku Puan Pahang, Tunku Hajjah Azizah binti al-Marhum Sultan Mahmud Iskandar al-Haj dimasukkan ke Wad Diraja Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) semalam selepas mengalami kekejangan otot (muscle spasms).

Tunku Azizah mengalami kekejangan otot pada bahagian atas bahu (arms and armpit) selepas menunaikan solat Maghrib di Masjid Umar bin Abdul Aziz di Kampung Seri Ketumbit, Kerdau semalam bersama dengan KDYTM Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah al-Haj ibni Sultan Haji Ahmad Shah al-Mustain Billah.

Baginda kemudiannya dikejarkan ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HoSHAS), Temerloh sebelum dipindahkan ke HTAA Kuantan.

Tunku Azizah berkata, ketika sedang solat, baginda terasa sakit di bahagian lengan ke atas namun keadaan menjadi lebih teruk kerana tidak dapat menggerakkan badan.

Sebelum menghadiri majlis bersama rakyat di Kerdau, baginda dikatakan sakit di bahagian dada namun tidak mempedulikan keadaan itu dan meneruskan aktiviti yang dirancang.

“Mungkin kerana terlalu sibuk dengan aktiviti menyebabkan saya tidak mempunyai masa untuk berehat,” katanya.

Tunku Azizah berkata, kira-kira setahun lalu, baginda mengalami kesakitan di leher dan terpaksa menggunakan pendakap leher.

Panca Persada mendoakan kesembuhan dan kembali sihat.

Gering 2Sempat menyampaikan bantuan dan sumbangan kepada rakyat di Kerdau sebelum jatuh gering

No comments:

Post a Comment