Carian di Pancapersada

Yang Sudi Singgah

Saturday, July 10, 2010

Royal Pahang Classic 2010

Banner laman web Royal Malaysia Polo Association (RMPA)

Pasukan Royal Pahang 1 akan menurunkan barisan utama dalam aksi akhir Kejohanan Polo Royal Pahang Classic 2010 di Arena Polo, Pekan Bandar DiRaja. Pasukan Royal Pahang 1 layak ke peringkat akhir selepas menyingkirkan pasukan The Thai Polo Team, 5 - 4 dalam perlawanan sengit sebaik bermula chukka pertama hinggalah ke wisel penamat. Lawan seterusnya dalam peringkat akhir ialah pasukan Royal Johor Polo Club 1 (RJPC) yang dianggotai oleh KDYTM Tengku Mahkota Johor, dua pemain profesional Argentina iaitu Santiago Cernadas dan Raul Laplacette serta Sofyan Rashid. Sebelum itu, pasukan RJPC telah menang tipis ke atas pasukan La Sarita, 4 - 1 / 2 - 4 gol.

Pasukan Royal Pahang 1 terdiri daripada KDYTM Tengku Mahkota Pahang (kiri) dan 3 pemain profesional dari Argentina iaitu Emelio del Campo, Gaston Moore, Rafael Silva serta YM Tengku Rohanim bin Tengku Abd. Hamid (tiada dalam gambar) dengan 14 jumlah handicap sepasukan. Secara tidak rasmi, Piala Liga RMPA ini telah berada dalam genggaman Royal Pahang 1 yang berkongsi 24.5 mata dengan Thai Polo Team hasil empat sirkit sebelum ini.

KDYTM Tengku Mahkota Pahang (helmet kuning) dan pemain Thai Polo, Caroline Link (helmet merah) berusaha merebut bola. Royal Pahang 1 menang 5 - 4

Perlawanan akhir sebanyak 4 chukka ini akan menentukan siapakah juara mutlak Piala Royal Pahang Classic dan Liga Antarabangsa Royal Malaysia Polo Association (RMPA). Kejohanan ini merupakan sirkit terakhir untuk perebutan Piala Liga RMPA musim 2009/2010. Perkiraan mata dalam sirkit ini ialah Juara 9 mata, Naib Juara 7 mata, tempat ketiga 6 mata dan tempat keempat 4 mata.


No comments:

Post a Comment